jupps

Ååh, jag är trött, men inte sömnig. Har tagit atarax. MSN:ar med Solvind o spelar spel på NP.
För några dagars tid nu så har jag inte haft någon större lust att bli "frisk" från borderline. Har god lust att skita i alltihopa. Men det är trötta o själviska fantasier bara. Vill skita i alltihope periodvis. Men vill ju kunna vara förälder. Åtminstone för några timmar i månaden, helst några timmar i veckan. 5-10 timmar/vecka när jag inte är vinterdeppig.

Jag är trött på människor. Inte alla, men de flesta. Solvind, Sissela, Daniel o Pontus går an.
Människor jag inte behöver förställa mig för, eller ställa upp och ljuga för deras skull (som när Fanny blev sur på sin man o bröt samtalet medan han pratade med (=skrek till) henne,  o sa till mig att hålla med henne om att det hade brutits, istället för att säga som det var.
Tappade respekten för henne där.
Å andra sidan så har jag säkert mängder med egna dåliga sidor som jag inte ens märker, så vad har jag för rätt att se ner på nån? Min fel ger inte dem rätt att göra fel, o deras fel ursäktar inte att jag gör fel, det är inte Det jag menar, bara att jag snarare bör koncentrera mig på att rätta till mina egna fel i första hand.
"Dåligt umgänge fördärvar nyttiga vanor" ändå, förståss, så jag undviker henne för den sakens skull. Behöver stärkas av mitt umgänge, inte försvagas.

/Polarsken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0